Skip to the content

Nytt vekstprogram: Ocean Crossover

12. March 2021, 12:00 - 12:40

DIGITALT ARRANGEMENT

Event registration is closed.

12
Mar

Vi inviterer til digitalt lanseringsmøte for Ocean Crossover: et nytt program for selskaper som ønsker å lykkes i nye markeder og som søker bistand til å komme i gang.

Ocean Crossover er et program for selskaper som ønsker å lykkes i nye markeder og som søker bistand til både å komme i gang og tips til hvordan arbeide strukturert og metodisk for å lykkes.

Under dette lanseringsmøtet vil vi gå gjennom programmet og du vil få høre hva som var Aanderaa sin suksessoppskrift for å lykkes i å ekspandere inn i et nytt marked. I tillegg vil du få noen gode råd om hvor man bør begynne ferden.

Hvorfor du skal delta:

  • Du vil lære hvordan man går inn i et nytt marked. Våre foredragsholdere har selv gjort dette, og deler sine gode erfaringer.
  • Du kan møte din neste kunde gjennom tilrettelagte møter med potensielle kunder. Vårt nettverk er stort, og du får tilgang til dette.
  • Du vil få møte spesialistene: Vi gir tilgang til spesialister innen en rekke fagområder og du vil garantert få gode innspill!
  • Du kan lære fra de andre deltakerne: Ved å samle en rekke selskaper som har felles ambisjoner, kan man dele erfaringer med de andre deltakerne.
  • Det er gratis: Det koster ingenting annet enn tiden du investerer i deltakelse i Ocean Crossover programmet, men det er et begrenset antall plasser, så meld deg på.

Deltakelse og kostnad

Lanseringen av programmet er gratis og åpent for alle, men deltakelse i selve Ocean Crossover programmet er kun for GCE Ocean Technology partnere og medlemmer.

Les mer om medlemskap i GCE Ocean Technology.

Påmelding

Påmelding innen fredag 12. mars kl 11:00.

 

--------------------------------------------------------------------

Programmet arrangeres i samarbeid med:

          

Contact Information

Kai Stoltz

Business Development Manager

Kai Stoltz

Om programmet

Å ekspandere inn i et nytt marked, om det er en ny bransje eller geografisk lokasjon, er krevende.

For å lykkes kreves solid kundeinnsikt, forståelse av barrierer fra eksisterende aktører og hva kunden faktisk ønsker å få gjort, i tillegg til kunnskap om hvordan man passer inn i verdikjeden og hvilke markedskrefter som kan påvirke oss.

Programmet Ocean Crossover gir deg innføring i hvordan man strategisk og taktisk skal arbeide for å sikre suksess inn i nye markeder.

Gjennom programmet får du tilgang til vårt store nettverk av potensielle kunder og domene-eksperter. De vil hjelpe programmets deltakere med å finne en farbar vei for å komme videre.

Sammen med Vekstlandet har vi snakket med en rekke selskaper som har ambisjoner om å gå inn i nye markeder.

Det som går igjen, er at mange av selskapene er små og mangler egne ressurser for å utforske nye vekstområder.

Videre er utfordringen at arbeidet mot andre bransjer og segmenter ikke er satt i system; man jobber sporadisk og relativt ustrukturert for å søke etter muligheter innen flere bransjer samtidig.